'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'


Kereta bagi sesetengah kaum lelaki boleh diibaratkan sebagai 'isteri kedua' dan modifikasi kereta merupakan salah satu hobi yang digemari oleh kaum lelaki. Kereta yang 'standard' diubahsuai ekzos atau enjin untuk mendapatkan bunyi yang lebih kuat ataupun kelajuan yang lebih. 

Ada juga peminat kereta yang memodifikasi kereta secara luaran bagi menampakkan kereta tersebut lebih menarik dan unik. Walaupun ianya tidak salah tetapi pemilik kereta hendaklah memastikan ubah suai tersebut menepati ciri-ciri keselamatan yang telah ditetapkan oleh undang-undang. 

Perkongsian dari Qasmi Ramli ini sebenarnya dapat menyedarkan pemilik kereta akan kemampuan sesebuah kereta sebelum dimodifikasi untuk mendapatkan kelajuan yang lebih tinggi. Tetapi adakah ianya berbaloi jika nyawa yang dipertaruhkan? Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat. 

Untuk Kaki Mod MyVI: Hari ini terlihat satu kemalangan myvi yang melanggar divider jalan. 2 org mangsa (semua yang berada dlm kereta) meninggal dunia di tempat kejadian.

Saya pernah diupah untuk customkan MyVi advance 1.5. Setelah separuh jalan modifikasi saya terpaksa hentikan kerana chasis myvi tidak sesuai untuk kelajuan melebihi 120km/h. 

Modifikasi Road Performance:
1. Haltech ecu Sprint 5000 
2. Larger fuel injector 240c
3. Eibach spring 
4. Rim 15 original enkei.
Hasil : Top speed 220km/h 
Keselamatan: Chasis vibrate dan hampir koyak.
Keputusan : MyVi bukan kereta sesuai untuk modifikasi bagi mendapat kelajuan tinggi.

Harap terima pandangan saya. Kerana hari ini dah terbukti myvi tidak ada ciri ciri chasis hardness.








Sumber : kaki share
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close