Sikap Kau Rosakkan Bidang Kerja Kami - Arash Mohd Hentam Aliff Syukri

 
Nampaknya seorang lagi artis senior bertindak menegur sikap jutawan kosmetik iaitu Datuk Aliff Syukri Terlajak Laris yang kini menceburi bidang lakonan.

Jika sebelum ini Amyza Aznan bersuara menegur Aliff Syukri, kali ini giliran Arash Mohd, seorang pelakon yang sudah lama menceburi bidang lakonan mengeluarkan pendapatnya tentang isu yang sedang panas ini.

Arash Mohd, 49 tahun dilihat kecewa dengan sikap usahawan yang menggunakan bidang seni untuk meraih populariti.

Bagi Arash Mohd industri hiburan ada nilainya dan tidak mahuianya tercalar dengan kehadiran usahawan yang kini mula menceburi bidang seni untuk meraih tumpuan orang ramai.

Menurut Arash, pembabitkan usahawan selebriti bukan saja menghasilkan lakonan dan nyanyian tidak berkualiti, malah menampilkan sikap 'syok sendiri' dan akan melenting sekiranya dikritik.

Ini komennya:

"Abang cuma nak tegur, jangan gunakan industri ini sebagai medium meraih populariti. Akibatnya kami merana kerana ia dirosakkan dengan tingkah laku anda"

"Apa yang diperhatikan adalah industri ini semakin tercalar bukan saja dengan nyanyian dan lakonan (mereka), malah dengan tingkah laku.

"Kita tidak tahu daripada datangnya usahawan selebriti.. tiba-tiba nak menyanyi, buat filem dan mahu disanjung"

"Lihatlah sikap mereka di media sosial. Mengadu penat berlakon. Malah sedikitpun tidak boleh dikritik apabila netizen tidak menyukai filem berkenaan"

Arash mengingatkan, usahawan selebriti perlu sedar tindakan mereka boleh mempengaruhi generasi muda yang tidak mengetahui apa-apa.

Arash berpendapat, kehadiran usahawan selebriti sekadar mahu mencari populariti demi melariskan produk.

Ini tegur Arash Mohd lagi:

"Teguran ini juga buat pihak berkaitan yang bekerjasama demi kepentingan wang. Sedarlah industri hiburan mempunyai eksklusif dan jangan biarkan ia tercalar"

"Disebabkan itu mereka menyelit dalam industri sedangkan pelakon lama bertatih dari bawah untuk menghasilkan produk berkualiti. Mereka memang ada wang tetapi tidak boleh membeli jiwa penonton,"

"Saya kesal dengan situasi ini sedangkan dulu tidak berlaku. Jangan menunjuk-nunjuk sangat, jangan syok sendiri dan jangan memuji diri sendiri. Usahawan kosmetik dengar apa saya nak tegur, apa yang kamu lalui kami sudah lama tempuhi, jadi kasihanilah industri hiburan"


Pelakon ini memuatnaik satu teguran kepada Aliff Syukri di laman FB miliknya.

Ini tulis Arash:
Itulah kata-kata dari Arash Mohd yang melihat beberapa usahawan telahpun cuba menceburi bidang seni hiburan tanah air.

Mungkin ada betulnya juga kata Arash Mohd ni memandangkan dia antara artis yang sudah lama bertapak dalam bidang lakonan.

Apapun semoga semuanya baik-bak sahaja.  -BeritaMemey

Sumber: BH / FB Arash



Sumber : berita memey
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close