Gadis Syria Yang Baru Sampai TERKEJUT Bila Tengok Gaya Tudung Malaysia. Ada VIDEO.

Gadis Syria Yang Baru Sampai TERKEJUT Bila Tengok Gaya Tudung Malaysia. Ada VIDEO. | Saya Luv Islam – Gadis Syria yang baru sampai Malaysia telah ditanya tentang pemakaian tudung dan mereka terkejut tengok gaya tudung Malaysia. Boleh tengok reaksi mereka. Kelakar. Ada video.

ISU PEMAKAIAN TUDUNG DI DUNIA

Sesetengah kerajaan menggalakkan dan memaksa wanita memakai tudung, sementara yang lain mengharamkannya sekurang-kurangnya beberapa tetapan awam. Nak tengok reaksi wanita Syria bila lihat fesyen tudung Malaysia, boleh skroll terus ke bawah sekali.

Di banyak tempat di dunia wanita juga mengalami tekanan tidak formal untuk atau terhadap memakai tudung, termasuk serangan fizikal.

POLISI ARAB SAUDI

Kerajaan Arab Saudi memerlukan wanita Muslim untuk menutup rambut mereka dan semua wanita harus memakai pakaian penuh tubuh. Wanita Arab biasanya memakai jubah abaya tradisional, sementara orang asing kadang-kadang memilih pakaian panjang.

Peraturan-peraturan ini dikuatkuasakan oleh pihak polis dan pengawal. Pada tahun 2002, polis agama Arab dituduh oleh akhbar Saudi dan antarabangsa untuk menghalang penyelamatan pelajar dari kebakaran kerana mereka tidak memakai tudung, yang mengakibatkan 15 kematian.

POLISI IRAN

Iran pergi dari melarang semua jenis tudung pada tahun 1936 untuk memulihkan kod pakaian asal antara tahun 1980 dan 1984. Keputusan praktikal bermula dengan Revolusi Kebudayaan Iran pada bulan April 1980, ketika diputuskan bahwa perempuan di kantor pemerintah dan lembaga pendidikan akan mengamati tabir.

Kod saman 1983 menetapkan hukuman sebanyak 74 sebatan untuk wanita yang muncul di depan umum tanpa hijab Islam, meninggalkan definisi hijab yang betul samar-samar.

Tempoh yang sama menyaksikan ketegangan di sekeliling definisi hijab yang betul, yang kadang-kadang mengakibatkan gangguan vigilante terhadap wanita yang dianggap memakai pakaian yang tidak wajar.

Kerajaan berasa bertanggungjawab untuk menangani masalah ini, dan pada tahun 1984 pihak pendakwa raya Tehran mengumumkan bahawa kod pakaian yang ketat harus diperhatikan di pertubuhan awam, sementara pakaian di tempat lain harus sesuai dengan piawaian yang diperhatikan oleh majoriti rakyat.

VIDEO REAKSI GADIS SYRIA TENGOK TUDUNG MALAYSIA

Sila tonton video Ini utk melihat reaksi gadis syria melihat gaya tudung org msia.

Sumber: Saya Luv Islam via Kisah Logik

The post Gadis Syria Yang Baru Sampai TERKEJUT Bila Tengok Gaya Tudung Malaysia. Ada VIDEO. appeared first on SAYALUVISLAM.



Sumber : sayaluvislam
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close