Dapat Pangkat Besar, Ibu HINA Nenek Tua Cleaner. Saat Jaket Cleaner Dibuka, Ibu TERDIAM !!!

Dapat Pangkat Besar, Ibu HINA Nenek Tua Cleaner. Saat Jaket Cleaner Dibuka, Ibu TERDIAM !!! | KITA VIRAL – Walau apa sekalipun pangkat dan darjat kita, janganlah bongkak memandang saudara lain sangat hina. Ikutlah resmi padi semakin berisi semakin menunduk. Sesungguhnya itu lebih berakhlak dan beradab.

Seperti kisah seorang wanita berumur 40 tahunan, baru saja menjadi pengarah di sebuah syarikat, membawa anak lelakinya datang ke pejabat untuk makan. Selesai makan, anaknya membuang plastik bekas makan di lantai, datanglah seorang nenek dengan penyapu membersihkan sampahnya. Dengan bongkaknya dihinanya nenek tua ni. Namun apa jadi lepas tu buat dia tercengang.

TERLALU CEPAT MENILAI

Dalam kehidupan disekeliling kita, kita tidak boleh menduga dengan tindakan orang yang boleh melakukan apa saja, bahkan dengan perwatakan berbaju yang biasa-biasa, atau wajah yang biasa, sebeanrnya itu tidak boleh mengagarkan sikap dan status serta kekuatan fizikalnya.

PENGALAMAN SEBENAR

Seorang wanita berumur 40 tahunan, yang baru saja menjadi pengarah di sebuah syarikat, membawa anak lelakinya datang ke pejabat untuk makan.

Selesai makan, anak lelakinya membuang plastik bekas makan di lantai, dan datanglah seorang nenek dengan penyapu datang dan menyapu bersih sampahnya.

Wanita yang baru menyandang jawatan pengarah ini, melihat nenek ini menyapu, dengan baju biasanya, wajahnya yang sudah berkeriput bukannya bersara pada usianya ini, malah jadi tukang sapu.

Kerana itulah dengan senyum sinisnya dia berpesan pada putranya, “Nak, sudah besar nanti rajin belajar ye, jangan jadi seperti orang tua sana, lihat tu, sudah tua tapi masih ambil sampah”

Anak lelakinya yang masih belum mengerti apa-apa, hanya mengangguk.

Nenek ini melihat kesombongan wanita ini, lalu dia bertanya, “Mohon maaf, tumpang tanya, kamu siapa ya disyarikat ini?

Dengan angkuhnya dia menjawab, “Aku pengarah baru di sini, dah kenapa?”

Nenek ini hanya angguk kepala tidak menjawab.

Dari jauh datang seorang lelaki dengan sut rapi, menghampiri nenek ini.

“Puan CEO, sebentar lagi mesyuarat akan berjalan, sila masuk ke bilik puan dulu ye.”

TERBONGKAR SIAPA SEBENARNYA NENEK TUA

Nenek ini membuka jaket lusuhnya, dan kelihatan baju dan jas rapi di balik jaket yang lusuh, ternyata dia merupakan pengasas syarikat ini, tanpa mengubah ungkapan, dia berkata kepada lelaki itu, “En Razik, tolong ya tarik jawatan wanita sombong ini, kita tak perlu orang sombong seperti dia di syarikat kita, nanti habis penuh sifat negatif kat sini.”

Lelaki itu pun mencatat nombor pekerja wanita ini dan dihari itu dia dipecat!

PESANAN NENEK BUAT ANAK

Wanita ini tak boleh menjawab apa-apa, terpaku, nenek CEO ini berkata kepada anaknya, “Aku memecat mamamu, berharap kamu mengerti, menjadi orang besar bukan ditentukan dengan kepintaran orang itu, tetapi bagaimana kita, orang besar, mampu menghargai orang-orang yang rendah di bawah dan membantu mereka. “

Ladies and Gentleman, hidup itu seperti roda, banyak skop lingkup kehidupan orang lain yang tidak kita mengerti dan memahami.

Jangan pandang seseorang hanya dari luar fizikalnya, tetapi hargailah setiap orang.

Sumber : Medsos

The post Dapat Pangkat Besar, Ibu HINA Nenek Tua Cleaner. Saat Jaket Cleaner Dibuka, Ibu TERDIAM !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close