Tips 'Perah' Dan 'Ramas' Lampin Bayi Dari Doktor Ini Supaya Bayi Dapat Tidur Dengan Lebih Nyenyak


Bagi ibu bapa yang mempunyai bayi kecil sudah pasti akan menghadapi situasi di mana bayi kerap menangis terutamanya di waktu malam. Ini mungkin disebabkan oleh beberapa faktor contohnya perut kembung, lapar atau mungkin juga disebabkan lampin tersebut tidak selesa. 

Mungkin ramai yang tidak tahu tetapi pemakaian lampin pakai buang pun ada cara-caranya. Perkongsian dari Dr. Taufiq Razif ini mungkin dapat membantu ibu bapa supaya lampin yang dipakai oleh bayi lebih selesa. Semoga perkongsian tersebut dapat menjadi manfaat untuk semua. 

"Sayang, ni caranya nak bagi baby kita selesa "

Ni la teknik 'ramas' dan 'perah' pampers yang isteri saya ajar. Memang ajaib pun teknik ni. Anak nampak lebih nyenyak tidurnya. Siap berdengkur lagi!

Permukaan pampers kan kadang-kadang agak keras. Kalau kena dengan baby yang kulitnya jenis sensitif memang boleh iritasi kulit si comel kita. Pedih tu!

Tu la kenapa kita 'perah' dan 'ramas' pampers ni dulu sebelum pakaikan kat anak kita supaya permukaan pampers tu jadi lebih lembut bila bersentuhan dengan kulit si comel kita. Jangan risau, pampers takkan bocor pun kalau buat camni.

p/s : Apa lagi, tag la pasangan masing-masing. Bab keselesaan baby ni jangan buat main-main. Jangan sampai tidur si comel kita terganggu sebab dengan tidur tu la anak kita berkembang dan membesar dengan lebih sempurna.




Rata-rata netizen bimbang sama ada lampin akan menjadi bocor jika berbuat demikian. Namun ibu bapa tidak perlu risau kerana kebanyakan lampin memang direka dengan ciri-ciri ketahanan tetapi janganlah pula terlalu kasar pula. 

Mungkin malam ni, ibu bapa boleh mencuba tips yang dikongsi oleh doktor ini. Semoga bayi anda dapat tidur yang lebih nyenyak. - www.kakishare.my

___________________________

Jom tengok rancangan baru Siakap Keli x Kaki Share iaitu Akak Travel tonton video best ni :



Sumber : kaki share
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close