Telan TELUR CACING Untuk KURUS. Doktor Dedah Hasilnya Yg Buat Dia Terus MENYESAL !!!

Telan TELUR CACING Untuk KURUS. Doktor Dedah Hasilnya Yg Buat Dia Terus MENYESAL !!! | Cerita ni ditulis oleh Dr Taufiq Razif di facebook beliau. Beliau terkejut bila dapat tahu ada kes orang yang nak sangat kurus sampai sanggup makan telur cacing! Jom ikuti kisahnya disini ye.


Sekadar Gambar Hiasan.

Terkedu saya bila dapat tahu ada kes orang yang obses sangat nak kurus sampai sanggup telan pil yang mengandungi beratus telur cacing pita!

Biasanya pil yang mengandungi telur cacing ni dibeli di luar negara. Memang cara tu sangat berkesan tapi komplikasi yang terjadi bila telur tu dah menetas nanti adalah sangat merbahaya. Larva cacing tu nanti akan menembusi usus dan masuk ke saluran darah. Daripada saluran darah, larva tu boleh pergi ke seluruh bahagian tubuh kita dan yang paling membimbangkan bila larva tu sampai ke otak dan membentuk kista ( neurocysticercocis ).

Ubat kurus lain pun bahaya jugak. Ada yang mengandungi Sibutramine. Ada jugak yang mengandungi kaffein yang berdos tinggi dan ubat penambah tenaga. Kononnya nak bagi tahan letih bila bersenam padahal efeknya menyebabkan jantung kita berdegup laju dan membebankan jantung.

Tu la kenapa kalau betul nak kurus sangat sebelum Aidilfitri yang nak datang beberapa minggu lagi ni amal la gaya pemakanan yang betul. Berbuka puasa pun jangan main lahap je. Kalau nak lebih bagus sepatutnya kena ada guru atau coach. Biar guru atau coach tu je yang bantu kita kira kalori, susun jadual makan dan minum, bagi semangat dan yang paling penting coach tu mestilah orang yang dipercayai!

Saya ada kenal sorang coach yang dah 8 tahun bantu orang kuruskan badan tanpa perlu diet melampau. Dia ajar orang cara nak kurus dengan cara yang betul tanpa kita perlu tinggalkan nasi pun. Cuma ada sukatan dan teknik yang tertentu yang dia ajarkan supaya karbohidrat, protein dan lemak yang kita makan nanti seimbang dengan keperluan badan kita.

Nama dia Najihah Che Seman ( LINK ). Kawan sekolah rendah saya dulu. Yang buat saya yakin dia seorang yang boleh dipercayai sebab Puan Najihah ni Pegawai Farmasi. Jadi saya rasa dia antara coach terbaik dan paling selamat la untuk korang ikuti. Katanya sekarang dia buat Program Kurus Sebelum Raya. Korang follow la dia atau whatsapp dia di http://ift.tt/2sM8gqk. Dia cakap ada yuran sikit tapi dia sanggup kembalikan duit yurannya kalau tak berkesan.

P/S : Jangan makan produk pelik-pelik ye untuk kurus. Ingatkan juga info ni kepada yang lain. Pastikan guru atau coach kurus korang pun orang yang boleh dipercayai. Jangan sampai dia bagi pil cacing pun kita makan je!



The post Telan TELUR CACING Untuk KURUS. Doktor Dedah Hasilnya Yg Buat Dia Terus MENYESAL !!! appeared first on SAYALUVISLAM.



Sumber : sayaluvislam
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close