'Seluar Anak Tersangkut Motor, Bukan Nak Selamatkan Motor' - Masih Belum Ditemui, Bapa Cerita Kisah Yang Berlaku Pada Anaknya Sebelum Hanyut


Sejak semalam, video seorang lelaki hanyut dibawa arus deras banjir berhampiran IKBN Dusun Tua mejadi viral di media sosial. Sehingga kini, mangsa masih belum dijumpai walaupun gerakan mencari dan menyelamat telah dilancarkan oleh pihak bomba. 

Menerusi makluman terkini oleh seorang gadis Ira Kadiaq iaitu adik saudara kepada lelaki yang hanyut itu, motosikal milik mangsa telah dijumpai oleh pihak bomba. 

Netizen yang menonton video berkenaan bagaimanapun mendakwa lelaki tersebut lebih sayangkan motor kerana tidak mahu melepaskan motornya dari dibawa arus banjir. 

Namun, memetik dari laporan RTM, Alias Sagi iaitu bapa mangsa telah tampil menjelaskan dan menyangkal dakwaan netizen tersebut. Beliau telah mendapatkan cerita sebenar dari lelaki yang cuba menyelamatkan anaknya Taufiq Alias dari hanyut. 


"Seorang lelaki bernama Wan yang cuba selamatkan anak saya itu beritahu, sebenarnya dia bukan cuba selamatkan motor, dia cuba lepaskan diri dia dari moto yang hanyut itu, dia memang cuba lepaskan diri dia, tapi mungkin seluar tersangkut."

"Jika kita lihat dari atas(video) seolah-olah dia sayangkan motor, sebenarnya dia cuba nak lepaskan dirinya, lelaki yang cuba selamatkan dia itu hanya sekaki lagi nak capai"

Menurut abang kepada mangsa, adiknya itu adalah seorang OKU selepas terlibat dalam satu kemalangan jalanraya tujuh tahun lalu. Kemalangan tersebut telah mengakibatkan adiknya mengalami kecacatan pada mental dan fizikalnya. 

Beliau berharap orang ramai serta netizen menghentikan segala spekulasi yang tidak berasas kerana semua ahli keluarga sedang bersedih dan tertekan kerana adiknya itu masih belum ditemui. Susulan itu, keluarga mangsa telah mengadakan majlis membaca Yasin dan solat hajat supaya Taufiq dapat ditemui. - www.kakishare.my



Sumber : kaki share
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close