Pemilik Restoran Letakkan Peti Sejuk Berisi Makanan Di Tepi Jalan. Apa Yang Berlaku Kemudian Sungguh MENGHARUKAN !!!

Pemilik Restoran Letakkan Peti Sejuk Berisi Makanan Di Tepi Jalan. Apa Yang Berlaku Kemudian Sungguh MENGHARUKAN !!! | Pengalaman beliau melihat seorang wanita menyelongkar dan memakan sisa makanan dari tong sampah telah membuka mata Minu Pauline, seorang pengurus restoran di Kochi, India. Pada malam itu juga Pauline sedar bahawa restoran miliknya banyak menghasilkan lebihan makanan saban hari yang boleh diberikan secara percuma kepada wanita yang kelaparan itu tadi.

1-122

Pengurus restoran Pappadavada itu kemudiannya memikirkan sebuah idea bernas! Beliau meletakkan sebuah peti sejuk yang mengandungi lebihan makanan dari restoran tersebut dimana makanan didalam peti ais diberikan secara percuma. Ramai di antara yang bergelandangan dan yang kelaparan kini mengambil makanan dari peti sejuk itu pada bila-bila masa.

2-103

Peti sejuk itu berfungsi bagaikan sebuah mesin layan diri di mana ianya beroperasi 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Pauline akan meletakkan antara 75 hingga 80 bekas makanan didalam peti tersebut setiap hari. Pelanggan-pelanggan restoran juga turut meninggalkan bekas-bekas makanan.

3-8

Di dalam temu bualnya dengan Huffington Post, Pauline menjelaskan bahawa walaupun wang merupakan hak milik individu, sumber alam yang digunakan adalah hak milik bersama. Jadi sekiranya anda membazirkan wang anda, anda juga membazirkan sumber alam yang merupakan hak milik bersama.

4-90

Peti sejuk tersebut kini diletakkan dibawah lindungan pokok di hadapan restoran Pappadavade dan diberi gelaran “nanma maram” yang bermaksud “pokok kebaikan.”

Sumber:-Era Baru

P.S. 1 – CCTV JPJ Rakam Imej Bungkusan Kain Kapan Dalam Kereta Warga Singapura Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – ANEH Suami Selalu Pulang Rumah Mak. Akhirnya Apa Yang Suami Buat Di Rumah Maknya TERBONGKAR !!!
P.S. 3 – Malam Pertama Saya Salin Pakaian Di Bilik Lain. Gara-Gara Ini Suami Buat Sesuatu Di LUAR JANGKA !!!
P.S. 4 – Suamiku Seorang Yang Amat Baik Tapi Disebabkan Satu SEBAB, Aku TERLANJUR Dengan Rakan Sekerja !!!
P.S. 5 – Seluruh Penduduk MURTAD. 30 Tahun Pakcik Ni TERPAKSA Solat Sendirian…. Allah Allah…

The post Pemilik Restoran Letakkan Peti Sejuk Berisi Makanan Di Tepi Jalan. Apa Yang Berlaku Kemudian Sungguh MENGHARUKAN !!! appeared first on BERITA HARIANI.



Sumber : berita hariani
loading...
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close