10 Manfaat Mengeluarkan Air Mani Ataupun Melancap Diwaktu Pagi Bagi Lelaki Yang Ramai Tidak Tahu..!!



10 Manfaat Mengeluarkan Air Mani Ataupun Melancap Bagi Lelaki Yang Ramai Tidak Tahu..!!

Ejakulasi merupakan aktiviti yang kerap kali di lakukan oleh lelaki, walaupun hampir setiap hari. Ejakulasi sendiri mempunyai pengertian mengeluarkan sperma dari zakar. Biasanya mereka melakukan ejakulasi pra-matang, yakni proses pengeluaran sperma lebih cepat atau sebelum waktunya, saat pasangan anda merasa puas dengan kegiatannya.

manfaat ejakulasi setiap hariEjakulasi sebenarnya memberikan kenikmatan tersendiri bagi lelaki. Bagaimana tidak, kerana mereka terus mudah terangsang dengan apa pun. Oleh kerana itu, kebanyakan lelaki yang kerap melakukan ejakulasi, mempunyai hawa nafsu bercinta lebih besar. Mereka kebanyakan mereka meluahkan emosinya dengan cara ini. Beberapa orang mengaku bahawa dengan ejakulasi, lelaki tengah mendapati kenikmatan yang sangat tinggi. Sebenarnya proses anda melakukan ejakulasi bukan hanya ketika hendak berhubungan dengan wanita, namun saat melancap dan mimpi basah juga.

Ternyata ejakulasi bukan hanya sumber kenikmatan, namun memberikan manfaat juga. Berikut ini diantaranya:

1. Mencegah stress
Ketika seorang lelaki mengalami ejakulasi, maka tekanan darah menjadi naik, sehingga kerja jantung menjadi lebih cepat. Hal ini menjadikan aliran darah berpacu cepat, mengurangkan rasa ketegangan di otot. Selain itu, ketika lelaki melakukan ejakulasi, pengeluaran hormone oksitoksin meningkat. Hormone ini menyebabkan rasa nyaman, sehingga terhindar dari stress. Bahkan mampu meningkatkan ghairah bercinta, simpat, serta seksualiti.

2. Tampil lebih awet muda
Anda yang menyukai perbuatan ejakulasi, lebih kelihatan awet muda. Pasalnya sperma yang dilakukan lelaki mengandungi sebatian spermidine. Fungsinya adalah sebagai pencegah timbulnya kedut kulit serta mengurangkan kemungkinan proses penuaan. Bahkan kompaun ini berguna juga sebagai perisai sel yang rosak. Jangan hairan jika beberapa bahan kosmetik ada yang menambah sperma dalam komposisinya

3. Memberikan ketenangan saat tidur
Seusai lelaki melakukan kegiatan ejakulasi, biasanya mereka akan lebih mudah tidur. Bahkan banyak yang mengakui bahawa tidur mereka lebih nyenyak, serta merasa fresh saat bangun. Hal ini terjadi kerana manfaat ejakulasi yang dilakukan lelaki menghasilkan hormon ketenangan dan keselesaan menghasilkan lebih banyak di otak. Hormon yang paling banyak keluar adalah dopamine, oksitoxin, serta endorphin.

4. Mengurangi resiko kanker prostat
Kanser yang paling banyak menjadi igauan buruk bagi lelaki adalah kanser prostat. Bahagialah anda jika melakukan ejakulasi setiap hari. Kerana pada saat itu kelenjar prostat secara tidak langsung melakukan pengeluaran bahan-bahan yang tidak di perlukan oleh tubuh, seperti racun dan sel karsinogenik yang menyebabkan kanser prostat

5. Mengurangi resiko ‘blue balls’
Apa itu blue balls? Blue balls merupakan keadaan kemacetan cairan yang terjadi sementara di sekitar area testis dan prostat. Hal ini terjadi karena gairah seksual yang berlangsung secara terus menerus oleh pria. Sehingga darah terpacu lebih cepat hanya pada penis, bukan di luar penis. Solusinya adalah melakukan ejakulasi cairan yang menumpuk pada skrotum.

6. Kesuburan lebih terjaga
Manfaat ejakulasi setiap hari mampu meningkatkan kesuburan bagi sperma. Sebab jika anda melakukan dengan teratur, kualitas sperma akan semakin baik. Hal inilah yang memicu kesuburan.

7. Baik untuk jantung
Ejakulasi yang baik selain membuat anda nyaman, juga meningkatkan aliran darah ke jantung. Dengan begitu, jantung anda akan mengepam lebih banyak. Pertukaran darah yang banyak mengandung O2 sangat baik untuk jantung. Kelajuan yang berlumba secara normal juga baik untuk kerja fungsi jantung sendiri.

8. Meningkatkan sistem imunnitas
Hormone kortisol sangat memainkan peranan penting dalam masalah ketahan tubuh melawan penyakit. Ketika sorang lelaki melakukan proses ejakulasi, sesungguhnya ia juga cuba mengeluarkan hormone kortisol dalam jumlah sedikit. Sehingga secara tidak langsung kekebalan atau sistem imun meningkat, boleh di gunakan untuk membantu melawan penyakit.

9. Merawat dan menjaga alat vital laki laki
Manfaat ejakulasi setiap hari merupakan bentuk perhatian lebih anda pada alat vital kelamin. Sebab secara tidak langsung anda akan memperhatikan lebih seksama bentuk organ ini sendiri. Sehingga ketika terjadi kekeringan pada jaringan kulit kelamin atau lecet, anda segera mengetahui dan mencari solusi yang baik.

10. Kekuatan untuk ereksi lebih meningkat
Adanya pengeluaran sperma pada penis mampu dijadikan pelatihan untuk otot agar lebih kuat. Otot yang paling banyak berperan adalah otot pinggul. Bahkan banyak laki laki mengatakan, seringnya melakukan hal ini mampu menjadikanya terkurangi resiko masalah disfungsi alat kelamin dan beberapa masalah laki laki yang terkait.



Sumber : kaki cuci
loading...
loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close