Inilah Hukumnya Dalam Islam Jika Isteri ‘PUASKAN NAFSU’ Suami Hanya Pakai Tangan !


Inilah Hukumnya Dalam Islam Jika Isteri ‘PUASKAN NAFSU’ Suami Hanya Pakai Tangan !

Inilah Hukumnya Dalam Islam Jika Isteri ‘PUASKAN NAFSU’ Suami Hanya Pakai Tangan !

Bagaimanakah solusi mengatasi hasrat suami yang ingin berhubungan badan di saat istri tengah datang bulan atau haid. Dapatkah suami meminta sang istri untuk mengeluarkan sperma melalui tangannya?


ARTIKEL MENARIK: "Kedai Ada Ludah Jin dia Akan Meletakkan Senduk Macam Ni Sebab Nak Bagi . ." Tidak Tahan Dengan Kedai Sebelahnya Memakai Ludah Jin Akhirnya Makcik Ini Dedahkan Ciri-Ciri Kedai Makan Yang Ada Ludah Jin Wajib Korang Baca..

Menurut Ustad Mohamaz Jamhuri, dalam sebuah rubrik konsultasi syariah, onani dengan tangan isteri atau kepada isteri kita yang sah adalah halal (mubah/boleh). Baik pada saat isteri sedang haidh/nifas atau pun dalam keadaan suci.

Sebab pada dasarnya kita menikah dengan isteri salah satu tujuannya untuk tamattu atau istimta (mendapat kenikmatan). Hanya saja syariah mengharamkan jima (hubungan seksual; memasukkan penis dalam vagina) dalam keadaan isteri sedang haidh (al-Baqarah: 222).

Demikian juga hadist Nabi Muhammad SAW yang menerangkan tentang apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan pada isteri yang sedang haidh: Rasulullah SAW bersabda, "Lakukanlah segala sesuatunya kecuali nikah (hubungan kelamin)."

Maksud hubungan kelamin adalah coitus dimana terjadi penetrasi kemaluan laki-laki ke dalam kemaluan wanita. Sedangkan yang selain itu, tidak ada larangan apapun berdasarkan zhahir haditsnya. Termasuk melakukan onani dengan tangan isteri.

Namun demikian, disarankan dalam keadaan isteri suci, suami memberikan hak-hak kenikmatan kepada isteri. Maksudnya, meskipun azal atau onani pada isteri diperbolehkan, namun sebaiknya biarkan isteri pun menikmati orgasmenya. Lain halnya jika isteri dalam keadaan haidh, atau dalam keadaan suci namun kondisi isteri yang tidak sedang bergairah dan isteri mengizinkannya.
loading...
loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close